Henri & Christianne

Ann & Paul
8 mei 2017
  • TaakWestmalle

Beste Guy, Wij zijn vorige week terug gekomen van onze reis naar Botswana & Zimbabwe en wij hebben een zeeeeer goede reis gehad. Wij zijn gepakt en gezakt met ieder 7 – 8 kg handbagage vertrokken en aangekomen volgens schema. Zoals jij gezegd had is alles goed gepland verlopen en de weinige bagage was idd geen probleem want ’s morgens de was afgeven en ’s avonds was die klaar.

Het personeel van elk kamp was zeer behulpzaam en vriendelijk, het eten was heel verzorgd en lekker, de tenten waren ook heel proper en wegens de koude nachten en ochtenden lag er ’s avonds een bushbaby in ons bed. We hebben van alles gegeten en geen darmproblemen gehad, maar het kan zijn dat de lekkere wijntjes de microben gedood hebben. De tv en het internet hebben we ook niet gemist. In Ghoha Hills en in Zambezi Sands was er op bepaalde momenten Wifi aanwezig.

In elke tent was er ook een kluis en elektrische stekkers volgens de europese standaarden om de toestellen op te laden. We hebben elke dag 2 safaris gemaakt en heel veel soorten dieren gezien, voornamelijk in Botswana. Daar mag niet meer gejaagd worden en wij hadden de indruk dat de dieren dat weten. Ik heb daar dieren gezien die ik in mijn Kongoleven niet gezien had. Dat was fantastisch! In Zimbabwe waren de dieren schuchterder, maar de gidsen deden daar alle moeite om de dieren te zoeken en te benaderen.

Voor we vertrokken, hadden we onze twijfels over Zimbabwe… Maar de mensen van Zambezi Sands deden dit ons rap vergeten, zo vriendelijk daar. Wij hebben ook de Victoria Falls bezocht op de grond en in de lucht, het Lookout cafe met diverse attracties en het Victoria Falls hotel. Vermits we 6 dagen in Zambezi Sands waren , heb ik kunnen gaan vissen op tijgervis (maar niets gevangen), hebben we met de kano op de Zambezi gevaren en een wandelsafari gemaakt met 2 gewapende gidsen.

Met spijt in ons hart moesten we op 24/6 terug naar België vertrekken. Ooit, bij leven en welzijn, willen wij terug naar Afrika en hopelijk kunnen we dan bij u terecht, want de organisatie van de reis was vlekkeloos. Vriendelijke Groeten, Henri en Christianne